Réges régen...

2009.08.08. 17:21

... a messze múltban, még javában polskiztam, amikor érlelődött a gondolat, nekem egy 500as kell. Sűrűn voltak problémák a polski motorjával, hengerfejet pl 3x cseréltem, alattuk tömítést összesen 8x. Igen, tudom, valami nem volt oké. Igen, a blokk. De semmi kedvem nem volt gépműhelybe vinni, síkoltatni stb... mert közben elkezdett épülni egy másik motor. Eredetileg még a póckiba.. gyakorlatilag pedig sosem kapta meg. Erről később.

Egy tavaszi napon böngészgettem a kedvenc hirdetési oldalam, amikor megláttam a hirdetést. Hosszú töprengések.. ilyen olcsó??? Biztos, hogy szakadt! Nem lehet jó.. műszaki nincs, á nem baj, úgyse lábon akarom hazahozni! Kinek van tréler? Ki ér rá? Hahóóóó! Mentek jobbra-balra a telefonok.. pár nap múlva, pedig már én robogtam Debrecen irányába, mellettem egy barátom, és mögöttünk a tréler. A helyszínen még jobban megtetszett az autó, pedig egy csomó hibájára fény derült. Főleg arra, hogy nincs forgalmija, bevonták. De nem is én lennék, ha ezt akadálynak gondolnám, úgyhogy nem érdekelt. Kell! Nem azért autóztam ennyi, hogy üresen menjünk haza! Előkerültek a fényképek az autó múltjáról... Hmm, szép, 3x fényezték át. utoljára elég minőségtelenül. Ekkor már fent volt az autó az utánfutón. Még egy kis beszélgetés, aztán irány haza.

Hopp, az utca végén még egy 500as. Arany színű, de nem eladó. Pedig milyen szép volt! 1évre rá, eladó lett az is. :(

Hazafelé megvicceltünk egy mekdrájvos kislányt, azt hitte az 500asban is van vevő :P
Ez után útba ejtettünk még egy zöldségest, vettünk almát stb az útra, aztán tényleg jöttünk. A kis gombóc pedig vígan ringatózott mögöttünk.

Hazaérkezés után spontán autós találkozó lett a ház(ak) előtt, kb 9 autó állt meg, hogy megcsodálják a szerzeményt :).
Nem sokkal később megváltam a kispóktól. Pedig szerettem, igazából cak a motorral volt bajom, de mivel volt itthon 4... no mindegy. Ja, motor! Szóóval az az elkezdett motor egy ~ 800köbcentis, bogár hengereken, és pócki blokkon alapuló motor. Valamikor 2005 környékén kezdtem a dolgot, de nem haladt gyorsan. Mások már előrébb járnak a fiat126 fórumon, én nem nagyon foglalkoztam vele az elmúlt 2-3évben. A blokk megerősítve, kibővítve, hengerfej felújítva, bővítve, hengerek átalakítva a blokkhoz. Elvileg van dugattyú is, cask épp nem jó. Főtengely gyári, amit cserélni kéne BIS-re.. de most nincs kapacitás erre. Majd valamikor. Vissza az ötszázashoz.

Sok idő és pénz ráfordítással megpróbáltam levizsgáztatni. Ehhez rendbe kellett raknom a hátsó fékeket, kapott egy új akkut, átalakított kispók kábelköteget (miután a gyári kigyulladt és elégett), másik (nem kopott) vezérműtengelyt, normális magasságú (kispók) rugókat, kispolski hengerfejet és karbit, valamint üléseket, biztonsági öveket és egy gyári kipufogót aminek a leömlője már nem ért bele a megszakító házba, így végre be lehetett állítani a gyújtást is. Sajnos voltam olyan naív, hogy rábíztam egy szervízre a vizsgáztatást... kormánymű szerelés után (elvileg) nem húzták meg a kormányoszlop csavarját, és pont a mozaik utca bejáratánál szét'esett' szerencsétlen. A gyújtást rajta felejtették, a trafó felrobbant. Rettentő büdös, senkinek sem ajánlom. Természetesen a szerviz szart az egészre, nekem kellett érte mennem, és hazavontatnom. Itthon meghúztam a csavart, kapott új trafót, és láss csodát, működik. Működött. De nem volt több pénzem, gátlókat is kellett volna cserélni, szőnyeg is csak hébe-hóba volt benne, ezért úgy döntöttem, nem vizsgázik. Parkolópályára került egy kis időre. Volt közben házfelújítás, kertépítés stb.. mindig a saját lábán ment át az új helyekre. Végül a betonozás után átjöhetett a mi kertünkbe. Garázstakarítás után pedig elfoglalhatta a fűtött, Őt megillető helyét. Telt múlt az idő, apróbb szerelések stb.. míg végül teljesen szétszedtem és elkezdődött a "lakatolás". Nem vagyok lakatos, sosem tanultam semmi ilyesmit, mindent édesapámtól (neki sem ez volt a szakmája), vagy más lakatosoktól lestem el. Nameg magam próbálkozom. Jelenleg, mint a korábbi bejegyzésekben is olvasható, lánghegesztő felszerelésem van csak, ezért kicsit megakadtam. Ezzel még nem tudok elfogadható szépségű foltokat feltenni, úgyhogy még csak a gyakorlás megy.. CO-val sokkal könnyebb volt. Sebaj, az igazi restaurátorok is a lángot részesítik előnyben. (Ha minden jól megy, talán később lesz CO gép is, így minden adott a jó munkához).
 

A bejegyzés trackback címe:

https://bexxter.blog.hu/api/trackback/id/tr521296846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csajoska1982 2009.08.08. 18:57:09

Ez tényleg olyan volt, mint egy mese! A hazaszállítós résznél még a hideg is rázott! :) Mert én is mindezeket éltem át a Kisautóval! Szörnyű állapotban hoztam el, bontó közeli állapotban! De megmentettem! És még fogalma sincs, milyen gyönyörűséges lesz! :D

A mekis csaj fejét megnéztem volna!!! :D
süti beállítások módosítása