Keret(ek)

2010.01.02. 17:44

 Végre eljutottam odáig, hogy történjen egy kis változás az új vassal (a régivel sajnos semmi). 

Még megvétel után kapott egy hűtőrácsot, ami sajnos 2héten belül elkezdett rozsdálni, így ma kicseréltem gyárira, és megmaradt a sűrűkróm belső. Még előző nap kicseréltem a csomagtér ragasztott kédergumiját, ami szét volt szakadva meg összenyomódva. Végre rendesen tömít, nehezebb is lecsukni a fedelet. Minden izzót kicseréltem újakra hátul.

Elöl a fényszórók belső keretét lefújtam feketére, kidobtam az összegányolt gagyixenont, bekerült egy jobb, de még mindig gagyixenon, ez legalább nem annyira kék, és normálisan működik. Megpucoltam a test-pontokat, érintkezőket stb, így végre nem villog a lámpám indexeléskor. Sajnos a szerelést az egyik ködlámpa izzóm bánta, kipróbáláskor működött még, azóta nem :(

Még hátra van a kormány cseréje, mert nem tetszik a nagy buszkormány, kap egy kisebb átmérőjű bőrözöttet. 

Ennyit mára, folyt. köv.(talán a többi autóval is)

A vas.

2009.11.04. 18:37

"Vettem vasat" hö, hö-hö :o)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(w126 500SE '87)

Kormány(mű)váltás

2009.10.25. 02:19

Na, csak amolyan helyi, kicsi.. ám annál tovább tartott :(

Sanyi barátom kitalálta, hogy jobb, ha nem vár a szervízre hétfőig a cserével. Az ötlet nem rossz. A bökkenő cask az volt, hogy én Tibi haverommal és Jürgennel épp eladó merciket sasoltunk, bandáztunk stb.. autónézés után tehát siettem haza. Kis kaja után fél 10körül mentem át Sanyihoz felszerszámozva, hogy ne kelljen rohangálni. Természetesen mindennel számoltam, cask a gömbfejekkel nem. Végülis hozzájuk se kéne érni, nem? No mindegy, itt már látszott, hogy erősen fáradok :D Jött egy kis telefonos segítség,mely után a pizzával együtt megérkezett a gömbfejkiszedő is. Ezek után már "gyerekjáték" volt a csere. Nem készült sok kép, mert elfelejtettem, hogy direkt vittem gépet :D. Hajnal 5körül sikerült hazaérnem.. nem let kész, az egyik "uj" gömbfej megszivatott minket, ezért Sanyi délelőtt vett ujat, azzal összerakva már jó lett, csak épp a kerékösszetartás, hogy is mondjam... nem épp megfelelő :D De a futóművesig el tud majd gurulni :)

Ezen kívül más szerelés nemigen történt, a saját autóm akkuja a töltőn, nem mozdultam vele már lassan 2hete.. várja a vevőt (nem gondoltam volna, hogy 2-3éven belül eladom!).
Szerencsére találtam munkát ami elég jó, nagyon kellemes helyre kerültem, eközben "felesleges" lett a kis dízelem, hétvégén se nagyon használom, esetleg pár km lenne, de néha bkvzom, így nincs rá szükség. Hogy mi lesz helyette, az még nekem is meglepi ;)

Az 500as természetesen marad, és talán mostantól folyamatosan tudok félretenni mindig, az alkatrészekre. Időm egyelőre nincs folytatni. Ráadásul a subaru is szétszedve várja, hogy történjen valami :S

 


 

Piroska és a rozsda

2009.10.04. 18:18

...című mese volt ma is terítéken.

KeMa fél 11után valamivel érkezett, majd gyorsan el is szaladt flex korongokért, addig én bontogattam a még gyári doblemezt, tornyokat. Remek látvány fogadott minket, meg csomó nehézség, és még több rozsda. Nem is írnék többet, az építés (bontás?) folyamatban... képek:

Hetek

2009.09.27. 20:18

...óta nem történik semmi a kis pöttömmel :(. A munka meg a tanulás viszi a sok időmet..

Ma végre szereltem, pontosabban bontottam, a subarut. Pirosat. Másikat. :)
Mi nyertünk, megvan a két hátsó doblemez-torony komplexum.

Íme, a mai munkahelyem:

L.o.v.e.

2009.08.13. 20:55

...is in the air fém.

Ma voltam Carlos-nál, és hegesztettem pár cm-t.

Réges régen...

2009.08.08. 17:21

... a messze múltban, még javában polskiztam, amikor érlelődött a gondolat, nekem egy 500as kell. Sűrűn voltak problémák a polski motorjával, hengerfejet pl 3x cseréltem, alattuk tömítést összesen 8x. Igen, tudom, valami nem volt oké. Igen, a blokk. De semmi kedvem nem volt gépműhelybe vinni, síkoltatni stb... mert közben elkezdett épülni egy másik motor. Eredetileg még a póckiba.. gyakorlatilag pedig sosem kapta meg. Erről később.

Fény

2009.07.04. 16:04

Üdv!

 

Rég jelentkeztem. Időközben elkészült (nagyon lassan, de csúnyán:( ) a régi sárvédő fényezése. Ezen szép napos délelőttön (délben) nekiálltam felszerelni, és a lökhárítót is végre a helyére tenni. Miután minden visszakerült a helyére,kapott egy motormosást, majd egy teljes külső mosást is. Természetesen jön a porszívózás is nemsoká. Addig pár kép:

Ülés vége.

2009.06.01. 21:27

Nos tegnap elkezdtem összerakni az ülést. A kézi állítású hibátlan példényból kiműtöttem a rugóköteget, majd egy kis hegesztés után bekerült az elektromos ülés ülőlapjába. Nem volt egyszerű.. nem is volt erőm folytatni, csak ma. Még 3darabban volt az ülés, ezt gyorsan megoldottam, felkerült a háttámla, majd a sinek is a motorokkal. Ezek után jött a huzat meg a tömés.Persze fordított sorrendben. Nem kevés szenvedés után bekerült a helyére az egész. Persze néhány helyen rozsdás volt a sín meg a szerkezet, azt lepucoltam, lefújtam feketére. Íme pár kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ülőlap az "új" rugókkal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sín és mozgatószerkezet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már egyben a háttámlával.

Beszerelve nincs kép, meg a szövet felrakásról sem, pedig az a látványos. Hm, elfelejtettem. :$

Ezek után leszedtem a két hátsókereket, állítottam kicsit a kéziféken, méretre vágtam a csavarokat meg a kerékőröket is. Most már nem kuszálják össze a kézifék rugóit. Bár sajnos még féloldalas kicsit, majd legközelebb állítok még rajta. (fura, mert a fékpofák alig vannak megkopva, több mint a gyári vastagság fele megvan még, és mégis elég sokat kellett állítani. A fékbetétek is több mint a gyári fele. Csak a tárcsák viharvertek kicsit.. amint e betétek elkopnak, azok is cserések).

Ülés

2009.05.18. 11:55

A napokban szétszedtük az üléseket, azzal a céllal, hogy átkerüljön a többi üléshez passzoló huzat. Ez sajnos nem történt meg, mert (sejtettük) kiderült, hogy el van törve az elektromos ülés alján pár rugó. A napokban kapok egy másik tálcát, meg a szétszedett manual ülésből is fel tudom használni a rugókat, végszükség esetén. (hibátlan a régi, manual ülésváz, nem szivesen szedném szét). Pár kép:

Csillagok

2009.05.10. 14:13

Tegnap délután unalom ellen Sanyival elnéztünk a reptérre fényképezgetni. Persze a hangár bejáratánál álltak, meg dolgoztak is bent, ezért csak az oldalát választhattuk háttérnek. Íme pár kép (túl sok szerkesztést nem tartalmaznak..)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még van mit gyakorolni.. de nem sietek sehova :)
Ezután este a fórumon kaptam tanácsot a fordulatmérő problémájára, miszerint a túlfesz.relé nem okés. A forrasztások lehetnek rosszak. Mivel kaptam annó egy ugyanilyet szintén nem működőt, szétszedtem, újraforrasztottam az összes lábát, majd összeraktam. Este templomkertben (hol máshol? :D) kicseréltem, és örültem, működik :)

Csak az ABS visszajelző gyulladt fel 3perc után :(
Lehet mégsem sikerült mindent jól forrasztani. Vagy nem ott van a gond.